Vyberte stranu

Mýty o redukčných diétach. Prečo diéta zlyhá ?

 

Na svete bolo vymyslených desiatky tisíc diét, kedy jedno odporúčanie popiera druhé. S pseudoradami na diéty a zdravú výživu sa dnes doslova rozdrhlo vrece.

Čo článok, to iná teória ako schudnúť. Znamená diétny vždy aj redukčný ? Koľko krát denne jest? A kedy je redukcia naozaj trvalá ?

 

Jeden z najväčších mýtov – diéta vedie k redukcii hmotnosti

Už pri vyslovení slova diéta naskočí väčšine žien pojem chudnutie. Pritom význam tohto slova je ale ďaleko širší. Označuje sa nim odborne odporučenia, ktoré nejakým spôsobom súvisia s príjmom jedla a tekutín a smerujú k určitému liečebnému cieľu. U nás sa skôr stretávame že diéta = rýchle chudnutie.

Prečo nie sú diéty úspešne ?

  1. K trvalej redukcii váhy vedie iba trvalá zmena návykov. Diéta je väčšinou len určité provizórium, počas ktorého sa tešíte na koniec. A s odchodom diéty sa navraciate k pôvodným návykom aj kilogramom. Aby ste boli schopní pri nových návykov vytrvať dlhodobo, musí vám byť pri nich dobre, čo pravdepodobne pri striktnej diéte nebude.
  2. Riešite len jedálniček. Často býva dôležitejšie než to, čo jete, prečo jete a ako jete. Samotné odporúčanie trebárs nutrične výhodného jedálnička pre chudnutie vám nezabráni jesť zo stresu, k umocneniu pohody alebo nadmerne hodovať pri oslavách.
  3. Zložitá orientácia v dietologickej alchýmii. Ak vás vedie nutričný terapeut alebo iný odborník na úpravu jedálnička rozumným spôsobom, je to v poriadku. Väčšinou však chudnete vďaka laicky šíreným diétam, kde jeden smer popiera druhý. Základom pri chudnutí je psychická pohoda.

 

Cenná rada: Ak chcete trvalo schudnúť – nedržte pri chudnutí diéty, ale malými krôčikmi zdokonaľujte svoj jedálniček tak, aby vám chutil a bol nutrične výhodnejšie.

Druhú časť článku nájdete TU